Nálunk nem túl elterjedt az önkiszolgáló mosoda (bár néhányat azért már Budapesten is találni), de ha máshonnan nem, filmekből valószínűleg mindenki tudja, miről van szó: egy helyiség tele mosógéppel, ahova többnyire fiatalok viszik le a szennyesüket, hogy némi aprópénz fejében újra legyen tiszta ruhájuk.
Ez a klasszikus Levi's reklám is egy ilyen mosodában játszódik:
Mivel viszonylag ritkán szolgál ilyen izgalmakkal a közösségi mosás ezen formája, ezért a belga Pinkeye stúdió gondolt egyet és egy újfajta koncepcióval állt elő: a mosógépek mellé kávézót és fodrászatot is telepítettek, így valódi közösségi teret alakítva ki.
A mosógépek csöveit elrejtették a szem elől, a falakra kiselejtezett fiókok kerültek, amik most az árlistáknak és virágoknak adnak helyet.
Míg elkészül a mosás, ihatunk egy kávét (sőt, az árlisták alapján alkoholt is felszolgálnak), barátokkal beszélgethetünk, vagy akár új frizurát is készíttethetünk.
A ghenti Wasbar csak az első, egy egész üzletláncot terveznek létrehozni ezzel a koncepcióval. Ki tudja, talán nálunk is sikeres lenne egy hasonló vállalkozás.